Z6_PPGAHG8001ES40Q54SV1NT0QJ5
Z7_PPGAHG8001VJ40Q54HELSQ3UV4

Главен секретар

Дата на публикуване: 18.08.2020
Последна актуализация: 10.02.2025

Административното ръководство на областната администрация се осъществява от главен секретар. Главният секретар се назначава от областния управител.

Главният секретар:

  1. ръководи, координира и контролира дейността на администрацията за точното спазване на нормативните актове и на разпорежданията на областния управител;
  2. отговаря за планирането и отчетността при изпълнението на ежегодните цели на администрацията;
  3. създава условия за нормална и ефективна работа на звената на областната администрация;
  4. осигурява организационната връзка между политическия кабинет и административните звена;
  5. контролира и отговаря за работата с документите и тяхното съхраняване и за опазването на служебната тайна;
  6. утвърждава вътрешни правила за организация на административното обслужване, които регулират взаимодействието на звената при осъществяване на административното обслужване и последователността на извършваните от тях и в тях действия;
  7. утвърждава длъжностните характеристики на служителите в областната администрация;
  8. организира обучения във връзка с повишаване професионалната квалификация на служителите и за подобряване на административното обслужване;
  9. изпълнява и други задачи, възложени му от областния управител.

При отсъствие на главния секретар от страната или когато той ползва законоустановен отпуск, за всеки конкретен случай неговите функции се изпълняват от определен от областния управител директор на дирекция.